יום שישי, 2 באוקטובר 2009

Past Perfect


גאדג'טים טכנולוגיים מעולם לא היוו פיתוי עבורי. אני בד"כ בין האחרונים לעלות על עגלת הקדמה ולא מבינה מה רע בדברים הקיימים. כמובן שבסופו של דבר אני משתכנעת לנסות ואז לא מבינה איך הסתדרתי בלי החידושים הללו ומה חשבתי לעצמי לפני כן.
למשל מכשיר ה-DVD. לקח לבעלי זמן לשכנע אותי לעבור למקליט DVD. לא הבנתי מה רע בקלטות וידיאו, שאפשר להקליט עליהן שוב ושוב בשונה מהדיסקים. או טלפונים ניידים. לא היה נראה לי הגיוני שאני צריכה להיות זמינה בכל שעה משעות היממה. מה אם בא לי שקט? מה אם לא בא לי לדבר? מה זו ההשתעבדות הזו למכשיר כה קטן ומעצבן בפוטנציה. חיכיתי לא מעט זמן עד שקניתי טלפון נייד תוך כדי שאני מחליטה שאפעיל אותו רק כשאני ארצה להתקשר. כמובן שבסוף זה לא מה שקרה והוא נשאר דולק רוב הזמן, אבל אני עדיין מרשה לעצמי לא לענות כשלא בא לי. גם לא בער לי אף פעם לרכוש את הטלפון הנייד הכי משוכלל שבדיוק יצא לשוק. בשביל מה בדיוק אני צריכה להיות מסוגלת לגלוש ממנו באינטרנט, לשלוח מיילים, לצלם באיכות גבוהה ואני לא יודעת מה עוד. כולה צריך אותו בתור טלפון מבחינתי. אני משדרגת את הנייד כל שלוש שנים בעיקר בגלל היופי של המכשירים החדשים ובנייד האחרון יש לי גם נגן mp3 ויותר מזה אני לא צריכה. למה כל ההקדמה הזו? כי מצאתי את עצמי באופן חסר תקדים חושקת באייפון החדש.

זה לא שאני רוצה אותו כי המראה שלו נשא חן בעיניי או כדי להשוויץ שיש לי טלפון נייד משוכלל עם אלף ואחת פונקציות. הסיבה מאוד פשוטה. לא יודעת לכמה מכם יצא לצפות בסרט "קלולס" מ-1995 עם אלישיה סילברסטון. יש לה בסרט מעין תוכנת מחשב בחדר ארונות שעוזרת לה להחליט מה ללבוש באותו היום.

תמונות מתוך הסרט "קלולס"

אני לא מבינה איך עברו 14 שנים עד שמישהו חשב ליישם תוכנה כזו הלכה למעשה, אבל הנה הגיע היום וגיליתי שקיימת אפליקציה לאייפון שמבוססת ככל הנראה בדיוק על הרעיון הזה. זה אביזר עזר שיכול להיות מאוד שימושי וחוסך זמן. במקום להתלבט מול ארון הבגדים כל בוקר, ללבוש ולפשוט אופציות שונות – פשוט מכניסים צילומים של כל הבגדים שלך לתוכנה, מחליטים מראש על חוקיות מסוימת של מה הולך ביחד ומה לא ו-vuala – חסל סדר בזבוזי זמן מיותרים. חצי מהזמן אני הרי לא זוכרת מה בדיוק יש לי בארון ורק אחרי שאני חופרת במעמקיו אני נזכרת.
אני לא מכירה כרגע מישהי שיש לה אייפון עם האפליקציה הזו וכמה שימושית היא בפועל, אבל נראה לי שיש לזה פוטנציאל לא קטן לחובבות אופנה לא החלטיות כמוני.

תמונות מתוך האפליקציה pocket closet לאייפון

הנה גם קישור לסרט וידאו שמדגים את השימוש באפליקציה הזו.

וזה קישור נוסף שבו אפשר לראות תמונות של האפליקציה בצורה יותר ברורה.

3 תגובות:

  1. אני ואמא שלי היינו בין הרבים שחזרו מהדיוטי פרי ב-2004 עם די.וי.די משולב בוידאו (בפאקינג 999$!) באמתחתנו כי סירבנו להיפרד מהוידאו.
    יש לי שריטה לגבי טלפונים עם מסך מגע, אני זוכרת שעוד מהילדות כשהייתי נתקלת במכונה או בכספומט שמופעל ע"י מגע רטטתי מרוב התרגשות. לצערי נתקעתי עם סמסונג F480 הגרוע.
    התוכנה הזו של האייפון נשמעת אדירה וגם בלי קשר- זה מכשיר מופלא, ממליצה לך.

    השבמחק
  2. טוב, כרגע המחיר שלו לא מאפשר לי לרכוש אותו בכל מקרה. אולי אם בעתיד המחיר שלו יהיה קצת יותר שפוי, אז יש מצב. גם עדיף לחכות בכל מקרה עד שיוציאו גרסאות יותר מתקדמות שלו ועם פחות פאקים במערכת, כפי שהבנתי שיש כרגע בגרסה הנוכחית.

    השבמחק
  3. כן..בכלל אני נוטה לחשוב שעדיף לקנות אותו באיזה דיל בחו"ל ולא להשתעבד לשלוש שנים לחברת סלולר מזופתת. אני לא מאמינה שנשארו לי עוד שנתיים תמימות לשלם על שלי ואני כבר שונאת אותו.

    השבמחק