יום שישי, 25 בספטמבר 2009

שיר השרשרת

לצערי אני לא יצירתית כמו שהייתי רוצה להיות. כשאני רואה מישהו מאוד יצירתי, בין אם זה באופנה או באמנות או בספרות, אני די מקנאה בכישרון שלו. לדעתי זה משהו שנולדים אתו. או שיש לך את זה או שאין. אפשר לשפר את המיומנות, אבל הגרעין חייב להיות שם מלכתחילה. תמיד עשיתי קצת מזה וקצת מזה, אבל אף פעם לא הייתי מושקעת עד הסוף באיזו אהבה גדולה לתחום מסוים, כמו סופרים שמדגדג להם בקצות האצבעות אם הם לא כותבים או צייר שמרגיש את הדחף הפנימי הקורא לו לצייר. בתקופה האחרונה, בעיקר בעקבות צורך לחסוך בהוצאות, מצאתי את עצמי יוצרת קצת יותר, אם כי בינתיים זה יותר בגדר העתקה או השראה ממקורות שונים מאשר יצירה שהיא לגמרי שלי. זה התחיל מזה שראיתי שרשרת מהממת בסטייל הקשוח האהוב עליי מזה תקופה בחנות של מנגו שהמחיר שלה פשוט היה מוגזם לכל הדעות. לא יכולתי וגם לא רציתי להוציא כזה סכום על שרשרת שסה"כ עשויה מאלמנטים מאוד פשוטים ולא יקרים. אז בסוף שמתי את פעמיי לדרום ת"א (סוף אלנבי פינת רח' הרכבת), שם ממוקמות הרבה חנויות "עשה זאת בעצמך" לחובבות היצירה, אספתי לי את המרכיבים הדרושים והכנתי אותה בעצמי.


בזמן שהייתי בחנויות היצירה בדרום העיר, נוכחתי כמה פשוט להכין תכשיטים לבד, שכן יש שם את כל המרכיבים, רק צריך לחבר אותם ביחד בדרך זו או אחרת (ולגבות עליהן מחיר כפול ומשולש עבור זה). פתאום זיהיתי כל מיני חגורות, קשתות ותליונים שראיתי בחנויות בת"א והבנתי מהיכן המקור שלהם וכמה מוגזם המחיר שדורשים עליהם לפעמים. זה עודד אותי ליצור עוד כמה שרשראות ויצאו לי דווקא כמה יצירות נחמדות להוסיף לאוסף האקססוריז המכובד שלי.


לפי רעיון מכאן

הדרך שעבדה עבורי היא לאסוף כל מיני מרכיבים כמו שרשראות בצבעים, גדלים ודגמים מגוונים, תליונים שונים ומשונים (אפשר אפילו להשתמש בצעצועים זעירים), דוגמאות מעניינות כמו תחרה, לפרוס אותם לפניך על משטח עבודה ולחפש דברים שקופצים לך לעין ונראה לך שיילכו טוב ביחד. אפשר גם להיעזר בשיטת הניסוי וטעייה – לשים יחד כל מיני חיבורים ודוגמאות עד שמשהו עובד בשבילך. נכון לעכשיו פרץ היצירתיות הזה די שכך אצלי, אבל לפחות נהניתי ממנו כל עוד הוא נמשך.


שבת שלום וגמר חתימה טובה!

9 תגובות:

  1. OMG אני רוצה את השרשרת עם הפפיון! היא מושלמת!
    אחרי שסיימתי להזיל ריר על השרשראות המופלאות שיצרת, אספר לך שאת בשרשרת במנגו גם אני מאוד חשקתי (נראה לי שאנחנו מתכוונות לאותה אחת) ולמרבה הצער המחירים שם לא פרופורציונליים.
    אני לא נערת DIY, כשאני רואה משהו יקר שאני אוהבת, לכל היותר אחפש גרסא זולה יותר שלו באיביי.
    כל הכבוד שיצרת שרשראות כ"כ יפות!

    השבמחק
  2. תודה, איזה כיף לשמוע. הכנתי גם צמיד משגע בסטייל מאוד דומה לשרשרת ממנגו, אבל הוא ממש ריפ אוף מצמיד שראיתי אצל רובי סטאר, ופחדתי להראות אותו כאן, שלא יתבעו אותי על זכויות יוצרים או משהו כזה (לא שיש כזה סיכוי גדול שהמעצבת תראה את הפוסט הזה, אבל בכל זאת).

    השבמחק
  3. גם פה, כמו בנעליים - אוסף מרשים ביותר!!!
    מה הדברים שבעצם "חסר" לך בארון????

    השבמחק
  4. מה שרואים כאן זה רק טיפה בים השרשראות שלי. לא "חסר" לי כלום בתחום הזה, אבל תמיד יתקבלו בברכה דברים חדשים ויפים. זה הכיף באופנה, החידוש והגיוון. אחרת נהיה משעמם.

    השבמחק
  5. עכשיו סיקרנת אותי, אני רוצה לראות את הצמיד :)

    השבמחק
  6. חתול!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    תקשיבי סגנון השרשראות שלך מקסים ומאוד עדכני! במיוחד אהבתי את השרשרת עם התחרה הלבנה/רקמה/איך שלא קוראים לזה...

    השבמחק
  7. תנקס. זו דוגמה שקיבלתי מאמא שלי, שנוהגת לחתוך כל מיני דוגמאות מבגדים שאבד עליהם הכלח שנראה לה שאני אשמח לקבל. במקרה הזה הלך לה פוקס. הכנתי גם קשת עם הדוגמה הזו.

    השבמחק
  8. השרשראות מקסימות!!
    כל הכבוד על היוזמה ועוד יותר כבוד על הביצוע.
    עשית לי חשק גם להכין!

    השבמחק
  9. השרשראות ממש יפות, ומכולן יש לי חולשה לפפיון! הו, הפפיון! מקסים לך :)

    השבמחק