יום ראשון, 8 בנובמבר 2009

והרי התוצאות ועיקרן תחילה

בסוף במקום צעיף אחד – יצאו לי שלושה. נשאר לי כל-כך הרבה בד אקסטרה לאחר שסיימתי להכין את הצעיף עיגול, עד שהכנתי גם צעיף דומה בעל מימדים קטנים יותר, כמו בפוסט הזה וצעיף נוסף עם פרנזים, כמו בפוסט הזה (את הקישור לצעיף הפרנזים ראיתי במקור בבלוג של מורן יוסף).

אחרי שהלכתי לתופרת בכפר-סבא ביום שישי כדי שתגזור ותתפור לי את הצעיף והיא רצתה עבור העניין הפעוט הזה לגבות תשלום של 60 ₪ (!), מה שהיה מוריד לטמיון את כל התוכנית שלי לחסוך בעלויות, ישבתי לסירוגין כל השבת ותפרתי ביד את שני הקצוות הארוכים מאוד של הצעיף (כי אין לי מכונת תפירה) וזה מה שיצא:

הפסים בצעיף הזה יצאו לי בכיוון ההפוך ממה שהתכוונתי (לרוחב במקום לאורך), אבל לא נורא, הטעות הזו תוקנה כבר בצעיף הקטן יותר.

שני הצעיפים נראים מאוד דומים בתמונות, אבל מדובר בכמויות שונות לחלוטין של בד. צעיף אחד הוא פשוט עצום ממדים, כמעט בגודל של בן-אדם והשני בגודל סטנדרטי יותר וכאמור הפסים פונים לכיוונים שונים.

הלכתי אתמול עם הצעיף עם השלישי והאחרון שהכנתי, עם הפרנזים, וקיבלתי עליו הרבה מחמאות. כמעט התביישתי להגיד שאני עשיתי אותו כי העניין הצריך כל-כך מעט עבודה מצדי. רק גוזרים, מותחים וגמרנו, הצעיף מוכן. Peace of cake.


בגלל שלא שמתי תמונות של החתולים החמודים שלי כבר הרבה זמן והם ממשיכים לדפוק פוזות ומרוויחים ביושר את הזכות להופיע כאן, קבלו תמונות של שוקי מניוקי על זרוע הספה בסלון:


ושל שושה, החתולה הכי נשמה בעולם, שלפעמים באה לארח לי חברה על השולחן ליד המחשב כשאני יושבת לכתוב פוסטים ולגלוש.


ולסיום, תראו את כורסת הבטון שאמא שלי מצאה לנוח בה במהלך סיבוב שעשינו ברחוב לילינבלום. לא מאוד נוחה, אבל יש לה את הקטע שלה. כמו שאתם רואים, קטיעת ראש היא תכונה משפחתית אצלנו.


9 תגובות:

  1. הצעיפים יצאו מקסימים, אחד אחד! ולחשוב שעל צעיף מהסוג הזה (שנכרך ללא התחלה או סוף ותפור כמעגל) גובים באמריקן אפרל כמעט 200 ש"ח. סחתיין :)

    השבמחק
  2. כל הכבוד ל היוזמה. התוצאה נראית נהדרת!
    תתחדשי...

    השבמחק
  3. תודה, בנות, כיף לשמוע. ושלי - זה בדיוק מה שגרם לי להחליט ליצור בעצמי את הצעיף המדובר.

    השבמחק
  4. היי, ושתי,
    לא הבנתי משהו בהנחייה לצעיף הפרנזים - אפשר ללבוש אותו ב-2 דרכים:
    "you can wear long or doubled - as shown"
    האם ב doubled הכוונה לכריכה כפולה כ"שמיניה"?

    אוהבת את הבלוג שלך,
    זֶרֶש

    השבמחק
  5. ב-doubled הכוונה היא ששמים את הצעיף על הצוואר כששני הצדדים שלו נופלים מקדימה באורך שווה ואז לוקחים אותם ומעיפים אותם אל מאחורי הגב בצד המנוגד להם, במעין ציור אווירי של איקס, כך שמקדימה נוצרות שתי שכבות של הפרנזים. הסתבכתי קצת עם ההסבר, אבל זה בדיוק כמו שזה נשמע - כפול שניים - כרוך פעמיים סביב הצוואר.

    השבמחק
  6. אה, וזרש - תודה. כיף לשמוע.

    השבמחק
  7. בפרץ יצירתיות שנחת עלי לפני שעה קלה (בעקבות השעמום הקולוסאלי שמשרים עלי דו"חות המע"מ, הביטוח הלאומי, המקדמות והניכויים, שאני מכינה כל 15 בחודש. כן, הביורוקרטיה חוגגת גם בארמון אחשוורוש...), עיבדתי עכשיו גופיית טריקו ארוכה:
    * מחלקה התחתון, דהיינו בתי השחי ומטה, הכנתי צעיף-פרנזים כמתואר בקישור.
    * מחלקה העליון נותרו שרוולים בלבד, ולכן עשיתי מחלק זה "שרווּלון".

    עשיתי זאת לפני שקראתי את ההסבר, ולכן כרכתי "שמיניה" סביב הצוואר. יצא לגמרי לגמרי שווה.
    אני חושבת שזו היתה הכוונה, כי הרי מדובר בצעיף מעגלי ולא בכזה שאת קצותין מעיפים לאחור. גם אם הייתי פותחת אותו, הוא היה (כך נדמה לי) קצר מדי ל"העפה".
    כנראה שכיוון שהשתמשת ברצועה הארוכה שקנית ולא בחולצה, היא היתה ארוכה מספיק.

    השבמחק
  8. היי זרש. כשאת צודקת את צודקת. אני באמת הסברתי את מה שאני עשיתי בעיקרון. וסחתיין על הניצול המקסימלי של המשאבים.

    השבמחק
  9. ושתי יקרה, את ממש כשרונית ויצירתית, אבל לא הצלחתי להבין איך נוצר הצעיף פרנזים המהמם הזה.. רוצה גם אחד כזה.. את מוכרת?
    אשמח לקבל הוראות... טל.

    השבמחק