יום שישי, 5 בפברואר 2010

Palm Reading


הכתבה ב"סגנון" של מעריב

בשבוע שעבר ראיתי כתבה במגזין "סגנון" של מעריב על תערוכת צילום שהיא שיתוף פעולה בין ישעיהו גבאי, אמן ומרצה ב"שנקר" לבין הצלם אסף אורן, שמוצגת עכשיו בבית האמנים (אלחריזי 9, תל-אביב) ונקראת Palms. אורן צילם את כפות ידיו של גבאי בכל פעם על רקע שונה ועם אבזור שונה שנבחר בקפידה מתוך אוסף הבגדים והתכשיטים המכובד שאסף גבאי במשך השנים. העבודות הללו תפסו את תשומת לבי משום מה, אולי כי הן הזכירו לי, שבתחילת הקשר שלי עם בעלי, הוא נהג לענוד שתי טבעות על כף ידו, דבר שהוא הפסיק לעשות מאז החתונה ומאז שהוא עונד את טבעת הנישואים על ידו השמאלית. הוא אמר לי שהוא ענד את הטבעות הללו כשהיה רווק כי הוא ידע שזה עושה את זה לנשים, התחמן.

אני לא משתגעת על הגנדור ותכשוט היתר שמפגין גבאי בצילומים הנ"ל, למרות שמבחינה ויזואלית יש לסטייל שלו ערך אמנותי והוא מעורר עניין ומגרה את העין, ובכל זאת יש לדעתי משהו מאוד מושך בגבר שעונד טבעת אחת או שתיים שמעוצבות בטוב טעם וגם בכזה שמתאבזר בצמיד גברי (בקיצור, בעלי צדק בהערכה שלו, לפחות בכל הנוגע אליי). שוב, לא בצורה מוגזמת על המידה כמו במקרה של גבאי, אלא במידה מינימליסטית יותר, כמו בצילומים שאני צילמתי בהשראת הכתבה/תערוכה.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה