יום חמישי, 10 בדצמבר 2009

Happy birthday to you


השבוע היה יום הולדת לבעלי. ביום ההולדת עצמו חגגנו בקטנה. קניתי לו סוודר מזארה, הבאתי שתי סופגניות איכותיות מרולדין, שזה כבר כמעט נהיה מסורת, כי יום ההולדת שלו תמיד יוצא באיזור חנוכה, חיברתי לו כרטיס ברכה מצחיק ואח"כ יצאנו שנינו לקניון הקרוב לשחק באולינג (חלופה לסנוקר שמשעמם אותי עד מוות) והוקי אוויר. אפילו שתיתי בירה לכבוד האירוע. בקיצור, עשינו את הדברים שהוא אוהב לעשות. כמו שבעלי אמר, יום הולדת של בן 12. העיקר שהוא היה מבסוט.


למעלה צירפתי תמונה של בעלי מדגמן את הסוודר שקניתי לו בזארה, שבדיעבד מאוד מזכיר מעיל שאני קניתי לעצמי לפני שנה בחנות קטנה בגבעתיים, גם בסוג הנוח של הבד וגם בשורה הכפולה של הכפתורים לאורך המעיל, רק שבסוודר שלו הכפתורים הם בגדר אלמנט קישוטי בלבד.


יום למחרת כבר חגגנו בצורה מסורתית יותר, על ידי כך שיצאנו לארוחה במסעדה עם זוג חברים, שלבחור שם יש יום הולדת יום אחרי בעלי. זו גם היתה חגיגה לטעמו, כי הלכנו למסעדת בשרים, שזה עוד דבר שבעלי מאוד מאוד אוהב.

יש לנו זוג חברים אחר, שבכל יום הולדת של אחד מהם, מעלים את רף ההשקעה באירוע. זה התחיל מנסיעות לצימרים, ימי פינוק שכללו ספא וארוחה במסעדה איכותית בליווי מתנות יום הולדת שוות (כן, אני קצת מקנאה) והגיע לכך שהוא לקח אותה פעם בהפתעה לטיסה לאירופה, כולל אריזה של מזוודה ואיתור הדרכון שלה ללא ידיעתה. היא השיבה לו לאחרונה בארוחת שף עם חברים בביתם, כמובן שגם בהפתעה. בקיצור, משקיענים שחבל על הזמן. ועוד שניהם עובדים ויש להם שני ילדים. בחיי שמגיע להם צל"ש. לא יודעת מאיפה הם מוצאים את הכוחות והאנרגיה לארגן את כל הדברים האלו. רק המחשבה על להביא רעיון חדש בכל פעם מעייפת אותי. מעניין איך הם ימשיכו עם האסקלציה הזו לאורך שנים – כמה רעיונות מקוריים כבר אפשר להביא? אנחנו מחכים לראות.

בשנים הראשונות של הקשר שלנו, כשהבנתי שבן הזוג שלי יותר רומנטי בתיאוריה מאשר במעשה, ניסיתי לגרום לו להפנים, שלמרות שאצלו במשפחה לא עשו ביג-דיל מימי הולדת והוא מבחינתו לא מבין על מה כל הטררם, לי זה חשוב ואני מתעקשת על איזשהו יחס מיוחד ביום הזה. לאו דווקא מתנה יקרה (אם כי היא תמיד מתקבלת בהערכה), אלא איזושהי השקעה ומחשבה מצידו. מה יש, שיתאמץ קצת באופן מיוחד בשבילי פעם-פעמיים בשנה (כי בכל זאת, יש גם יום נישואים). יש מקרים בהם Talk is cheap. לפעמים צריך גם אקשן.
ושתבינו, אני לא מהבנות זוג האלה שעושות בוחן פתע לגברים שלהן ומצפות מהם לזכור לבד את התאריך של יום ההולדת שלהן ושל יום הנישואים ואם הם לא זוכרים, עושות אח"כ סצינות דרמטיות. אני מזכירה לו לפחות שבוע מראש ואפילו ביום ההולדת עצמו ליתר ביטחון.
בשבילו יחס מיוחד היה שאני אלך ואקנה לכבוד יום ההולדת שלי מה שבא לי (פחות או יותר, לא צריך להיסחף כמובן) ושאני אבחר מסעדה שאני אוהבת ואזמין לנו שם מקומות. הוא מצידו יהיה לבוש ומוכן לצאת לדרך בשעה היעודה. מבחינתו זה מכסה את כל הבסיסים. תהיה לי מתנה שאני בחרתי לעצמי, מה שאומר שהיא תהיה מוצלחת מבחינתי, ונאכל במסעדה שאני מעדיפה. אז מה בדיוק הבעיה שלי עם זה?

ניסיתי להסביר לו למה אני מצפה על דרך הדוגמה. לכבוד יום ההולדת שלו קניתי לו מתנה שחשבתי שישמח לקבל, כתבתי כרטיס ברכה עם הקדשה אוהבת ולקחתי אותו למסעדה נחמדה שבה הזמנתי לנו מקומות. אי אפשר לומר שהצבתי רף גבוה מדי לחיקוי, אבל זה לא ממש עזר. עד שהצלחתי לגרום לו לכתוב לכבודי איזו שורה או שתיים יצאה לי הנשמה. לפחות ביום ההולדת האחרון שלי הוא עשה מאמץ והזמין לנו מסאז' זוגי בהפתעה. איזשהו משהו חלחל פנימה למרות הכל.
באמת שאני לא מצפה להפקות גרנדיוזיות, כי גם לי אין את כישורי ההפקה והאנרגיות הדרושות להמצאת רעיונות מקוריים הדרושים לשם כך, אבל קצת מאמץ והשקעה בכל זאת מצופים. המינימום שבמינימום מבחינתי זה לקפוץ לקניון הקרוב ולקנות לי מתנה קטנה עם כרטיס ברכה.
אז בעלי היקר, שוב מזל טוב ואם אתה קורא את זה, תפנים את הדברים ותיישם ביום הולדת/יום נישואים הבאים.

ולסיום, תמונה של טעות משעשעת בכיתוב שראיתי השבוע בחנות רהיטים ברח' אילת בדרום ת"א. עם מחירים כאלה מפטים, באמת שזו תהיה טעות לא לקנות.

9 תגובות:

  1. לדעתי היום הולדת הנוסטלגי שחגגתם הרבה יותר מקסים מטיסות לאירופה וארוחות מושקעות.
    גם אנחנו עשינו ביג דיל מיום השנה שלנו עד השנה האחרונה כשהגענו להבנה שזה פשוט לא אנחנו.

    השבמחק
  2. הסופגניות נראות מצויין ("מפטות" מאוד) - הייתי רוצה לקבל כאלה ליומולדת :-)

    חוץ מזה - כולנו בני 12, רק לפעמים מתווספים לזה עוד 12 ועוד 12...

    השבמחק
  3. לעשות לי משלוח של הסופגניות! ותכלס גם של הסוור, אני בקטע של עליוניות גבריות לאחרונה

    השבמחק
  4. אני חושבת כמו לובה שכל החגיגות המופרזות האלה לא בהחלט יותר כיפיות מהחגיגה שלכם שנשמעת לי מהממת.

    אני מקווה שתצליחי ללמד את הגבר שלך להשקיע קצת, אבל הכי טוב שתתני לו לחגוג לך כמו שהוא חושב. הסוודר יפה ואם היה בא לי על סופגניות קודם, אז עכשיו אני בכלל לא יכולה לעמוד מולן ועכשיו 11 וחצי בלילה. אוף.

    השבמחק
  5. תודה, בנות. שמחה לשמוע שאהבתן את הרעיון של החגיגה הצנועה שלנו. בכלל, בימים כאלה של מיתון, זה באמת לא רעיון טוב לבזבז הרבה כסף על חגיגות מפוארות יותר. בקשר לסופגניות - רציתי לקנות את הסוג החדש ברולדין שנקרא בננה לוטי, אבל לא היה, אז "הסתפקתי" בזו עם הקצפת בפנים בציפוי שוקולד. היה יאמי.

    השבמחק
  6. לדעתי מה שחשוב זה הכוונה ולא בהכרח הכסף. אפשר לעשות מחוות קטנות שפשוט מזכירות שאוהבים. ויותר טוב אפילו אם זה סתם ככה לא ביומולדת...

    וואי עשית לי חשק לאכול את כל הסופגניות שם.

    השבמחק
  7. החגיגות הגדולות האלה, לפחות לטעמי, הן סתם רוח וצלצולים. יש משהו ברגע הזה שבו האדון עושה את הג'סטה הכי גדולה מבחינתו - שהיא כמובן להיות לבוש אחרי שהכנת אותו מדי יום במשך שבוע לכך שיש לך יום הולדת, ולכבוד המאורע הוא צריך לרחוץ גם מאחורי האזניים ולא לאחר - שברור לך שהכל בשבילך. לדעתי המאמץ הכן הזה להיות קצת יותר "לטעמך" הוא רומנטי להפליא. כמובן שבעוד אני מקלידה את ההודעה הזו מר פולני יושב לו בחווה הוירטואלית שלו בפייסבוק ומתלונן על מצב השעועית, אבל אני מקווה שהכל ייפתר אחרי שאשבור את המסך D: שיהיה לכם יום הולדת שמח!

    השבמחק
  8. נגה - לגמרי מסכימה אתך, רק שהבן זוג שלי בד"כ לא עושה מחוות קטנות סתם ככה, אז לפחות ביום הולדת מגיע לי.
    נעלולה - להיות נקי זה סבבה, אבל אני מצפה לקצת יותר מאשר להתנקות ולהתלבש לכבודי באירועים מהסוג הזה.

    השבמחק