יום שני, 17 במאי 2010

עצירה בתחנה

כאילו שאין לי מספיק פיתויים בחיים, עם קניון ליד הבית בכפר-סבא (מתחם G) וכל איזור קינג ג'ורג' ונחלת בנימין על שלל חנויותיו בדרך שלי לעבודה - באפריל נפתח גם מתחם "התחנה" בנווה צדק, קרוב מאוד למקום שבו אני עובדת באיזור הטיילת.
קפצתי לשם היום כדי לבדוק את המקום מקרוב. המתחם נמצא עדיין בשלבי ליטוש אחרונים, כך שעדיין מתבצעות שם עבודות בשטח ויש הרבה איזורים שטרם אוכלסו, אבל יש שם בכל זאת כבר לא מעט פעילות.

ראיתי שם שני בתי קפה, אחד בשילוב חנות מזכרות של העיר ת"א והשני בשילוב חנות של צומת ספרים, חנויות הלבשה, הנעלה, תכשיטים ועיצוב. מדובר בעיקר בחנויות יוקרתיות באופן יחסי, כמו רונן חן, יוסף, אליז, נעמה בצלאל ודומיהם, כך שלא תמצאו שם חנויות עם תמחור זול. אני מתארת לעצמי שבעלי העסקים במתחם בונים על כך שלמקום יגיעו גם תיירים מהמלונות שבאיזור הטיילת.

הכל מעוצב בטעם של פעם ומעלה לדעת מעין נווה צדק מרוכז. אני צופה למקום הצלחה מסחררת, בייחוד בלילות הקיץ החמים. מדובר במקום מרוכז לבילויים וקניות, שאינו נמצא בלב שכונת מגורים, אך גם לא באיזור תעשייה או בתוך קניון וממוקם קרוב לים בסביבה אדריכלית משוחזרת ויפהפייה. בצמוד למתחם יש גם חניון ענק (בתשלום סביר).
בימי שישי מתקיים שם באופן קבוע שוק אוכל אורגני ומדי פעם נערכים שם גם אירועים חד-פעמיים מיוחדים כמו תערוכות אמנות והקרנות סרטים.
לכבוד שבועות למשל, מתקיים שם מחר (ערב החג) הפנינג חינמי נחמד לילדים בשעות הבוקר והצהריים.
צילמתי כמה תמונות, כדי שתוכלו גם אתם להתרשם מהמתחם אם עדיין לא יצא לכם לבקר שם.


בעלי חוזר סוף כל סוף מחר בלילה. הוא אמנם יפסיד את ערב החג, אבל אני עדיין מתכוונת להכין לכבוד שובו ולכבוד החג בלינצ'סים, לביבות בטטה של "אורנה ואלה" (שבחיים לא ניסיתי להכין. מעניין איך זה ייצא לי) וסלט עם פסטה, עלים ירוקים וגבינת רוקפור. חשבתי גם להכין עוגת גבינה, אבל החלטתי שלא צריך להיסחף ובמקום זה אני אקפוץ מחר לאיזו קונדיטוריה מקומית ואקנה עוגת גבינה מוכנה.
איך אביעד קיסוס כינה בזלזול את החג הזה היום בתוכנית הבוקר שלו ושל טל ברמן ב"רדיו אקו 99FM"? - חג של מנות ראשונות. אני דווקא בעד הקונספט הזה.

שיהיה לכם חג שבועות שמח וטעים!

3 תגובות:

  1. איזו יופי של עבודה עשו במתחם :-)

    לגבי הלביבות של אורנה ואלה -
    ממליצה לך לעשות חיפוש עליהן בפורומים ב-YNET או בגוגל. מדובר בפרוייקט מסובך, ויש מלא טיפים שיקלו על העבודה. אני לא בטוחה אם התוצאה מצדיקה את הטרחה...

    השבמחק
  2. מהתמונות - המקום מקסים! בהחלט עשית חשק לבקר...
    לגבי הלביבות של אורנה ואלה - ממש חבל על הטרחה!!!!

    השבמחק
  3. לאנונימיות - גם אני חשבתי שהלביבות האלו הן יותר מדי עבודה ושהן לא ייצאו לי טוב בזמן שעמלתי על הטיגון שלהן במשך מה שהרגיש כמו שעות, אבל בעלי דווקא אהב את התוצאה ונתן להן ציון חיובי, כך שכנראה שבסופו של דבר הן היו שוות את הטרחה, אבל רק לכבוד אירועים מיוחדים ולא כדבר שבשגרה.

    השבמחק