יום ראשון, 28 בפברואר 2010

גם זה קורה


אני לא יודעת אם זה במכוון או לא (בתור איזו ג'סטה לאחר המוות), אבל נראה לי יותר שמדובר בפאשלה של מגזין "אל" האמריקאי, שאירעה מכיוון שהמגזין כנראה ירד לדפוס לפני שנודע על מותו של המעצב אלכסנדר מקווין ב-11 לפברואר.

שימו לב למה שמופיע בצד ימין למעלה של העמוד שסרקתי מהמגזין של חודש מרץ
(אפשר ללחוץ על התמונה להגדלה). בעמוד, שמוקדש לציון תאריכים שווי התייחסות במהלך חודש מרץ, הם מאחלים יום הולדת שמח למעצב, שנולד לפני 41 שנה, ב-17 במרץ. מה שגרם לי לחשוב שלא מדובר בג'סטה אלא בפאשלה, זה הניסוח של הכיתוב שמופיע שם (ההדגשים שלי):

Happy birthday to fashion's reigning avant-garde Brit, Alexander McQueen, who turns 41 today

לא נעים.

יום שישי, 26 בפברואר 2010

פורים שפיל

כמו שבד"כ יורד בפורים גשם, ככה מתחילה להסתמן אצלי מגמה בשנים האחרונות של מאורעות שגורמים לי לדכדוך דווקא באיזור החג השמח הזה. דכדוך עד כדי כך שאפילו לא בא לי לקנות כלום (!). אבל דכדוך בצד, החיים ממשיכים כרגיל ולכן קבלו תלבושת יומית ברוח החג בתוספת מגפונים חדשים, אותם הספקתי לקנות במחיר סוף עונה לפני שירדה עליי הבאסה.

סוודר: דליתי, מכנסיים: זארה, מגפונים: טופ שופ

בנוסף, שופו על החתולים, שחזרו להתנהג פחות או יותר כימים ימימה.


מאחלת לכולם פורים שמח, למרות מזג האוויר משבית השמחה והעדלאידעות.

* וכן, אני יודעת שהכותרת של הפוסט הזה לא בדיוק קשורה לתוכן שלו, אבל לפעמים אני מרגישה שכל החיים הללו הם מופיע היתולי גדול אחד על חשבוננו.

יום ראשון, 21 בפברואר 2010

Purim Past

נדמה לי שכבר הזכרתי פעם שאני מאוד אוהבת להתחפש. למעשה, להתלבש זה קצת כמו להתחפש בכל יום ויום מהחיים שלך. תלוי איזה מסר את רוצה להעביר לעולם באותו היום או איך את רוצה להשפיע על עצמך להרגיש באותו היום. בכל יום ממוצע, אפשר "להתחפש" לפרחה, לאשת עסקים, לילדת פרחים, לרוקיסטית, לליידי, לחננה, לבחורה נוסטלגית עם אהבה לוינטג', לסתם בחורה בלי חוש אופנתי ועוד כהנה וכהנה. מי אמר שחייבים להיתקע בסגנון לבוש אחד שרק הוא מאפיין אותנו. למה בעצם לא להשתנות כמו זיקית בהתאם להרגשה שלנו באותו היום. כמובן שלרובנו אין את הזמן, האנרגיות והמלתחה הדרושים לשם כך, אבל זה רעיון נחמד בתיאוריה.

פורים מאפשר לנו לעשות את זה בצורה יותר קיצונית. בשנים האחרונות, מאז שאני כבר לא ממש יוצאת למסיבות פורים, כמעט ולא יוצא לי להתחפש, אבל הרצון עדיין קיים.

אז לקראת פורים, קבלו כמה מהתחפושות שעטיתי על עצמי במהלך השנים. הייתי טום בוי בתור ילדה, שזה דבר שבעיקר בא לידי ביטוי בתחפושות של הרב-חובל והליצן. גם בתחפושת של ההולנדית, רואים לפי הפרצוף החמוץ שאני עושה בתמונה, שאני לא ממש מרגישה בנוח בתוך כל הפרו-פרו הזה.
התמונה האחרונה צולמה לפני כעשר שנים וצירפתי אותה כי כרגע זה ככל הנראה הכיוון שאליו אני אלך גם השנה אם תצוץ בכל זאת סיבה להתחפש (בצורת הזמנה למסיבה). אחרי הכל, המנומרים חזרו לאופנה ובגדול.



יום חמישי, 18 בפברואר 2010

נתגלו סימני ג'רמופוביה


זוכרים את הפרק ב"סיינפלד", שהעמיתה של איליין לעבודה מפתחת בגללה ג'רמופוביה? אני מתחילה להזדהות.
אני לא מחשיבה את עצמי לחולת ניקיון. אני מנקה את הבית רק כשאני חייבת ולא יכולה כבר להעלים עין מתלתלי האבק בפינות החדר (דבר שלצעקרי קורה די מהר כשגרים בדירה עם חצר שהדלת אליה פתוחה רוב הזמן בגלל החתולים).
אני בהחלט יכולה אבל לראות מאיפה מתפתח כל עניין החרדה מחיידקים וממגע עם אנשים אחרים ומדי פעם אני גם מבחינה אצלי בתסמינים של העניין הזה. לדבר למשל בטלפון נייד של מישהו אחר - זה נראה רק לי דוחה או שזה דוחה את רוב האנשים? השבוע מישהו אצלי בעבודה, שפגשתי אותו רק באותו היום, רצה להעביר לי את הנייד שלו כדי שאדבר עם האדם שהיה על הקו לקבל כמה פרטים וזה פשוט עורר אצלי הרגשה של גועל, כאילו הוא ביקש ממני לנפח בלון שהוא הרגע סיים לנשוף לתוכו וסימני הרוק שלו עדיין נראים על הפיה של הבלון. אולי זה קשור לכמה מטופח ונקי נראה האדם שמוסר לך את הנייד שלו, אבל המחשבה על לדבר לתוך הפומית שמישהו אחר נשף עליה הרגע את הבלי ארוחת הצהריים שלו ולהצמיד אליי לאוזן וללחי מכשיר שלפני רגע היה צמוד לעורו של אדם זר, פשוט עוררה אצלי באותו הרגע רתיעה אינסטינקטיבית.

או למשל ישבתי השבוע על כיסא מרופד בתור בקופת חולים ושמתי לב שלכיסאות שלידי היו כתמים מחשידים ממש במרכז המושב. מה לעזאזל קרה שם שגרם לכיסא להתלכלך ככה באמצע פרוזדור של קופת חולים?! הדמיון שלי כמובן סיפק לי כבר כמה וכמה הסברים דוחים אפשריים לעניין. או כשנוסעים באוטובוס, במיוחד בקווים בתוך העיר, ומחזיקים בעמוד כדי לא ליפול או לוחצים על הפעמון כשרוצים לרדת בתחנה הבאה, והאצבעות שלך חוזרות עם שמנוניות לא מוסברת. תגידו לי אתם, זה לא דוחה? זה גורם לך להתחיל להבין את הלך המחשבה שהוביל את מייקל ג'קסון לחבוש מסיכת מנתחים בכל פעם שיצא החוצה מביתו. ואם כבר, אז תוסיפו לזה מצדי גם כפפות.


זה גורם לי גם להבין יותר את גיסתי האיסטניסטית, שכבר שנים אני לועגת מאחורי גבה (ולפעמים גם בפניה) לאובססיית הניקיון שלה. שתבינו, שבשלב שהילדים שלהם התחילו ללמוד לאכול בכוחות עצמם, היא ואחי היו מאכילים אותם ביחד - אחי היה מחזיק להם את הידיים וגיסתי היתה מאכילה אותם בכפית. הכול כדי שהם לא יתלכלכו. זה כמובן לא מנע ממנה למרות זאת להחליף להם בגדים 4-5 פעמים ביום.

מזל שאני לא (או עוד לא) היפוכונדרית או ששפעת החזירים היתה הקש האחרון עבורי. קודם כל, זה לא שאני מסתובבת כל היום ולוחצת לאנשים ידיים ושנית, אני (טפו טפו) די חסינה לכל השפעות שמבקרות אצלנו מדי פעם. משום מה (למרות תזונה לקויה בעליל שבה אני מתמידה), חיידקי השפעת כנראה לא מוצאים אצלי משכן חמים ומזמין עבורם ונוטים לעזוב אותי לנפשי.

טוב, היום התארחתם בפינתו של מוישה אופניק. יש ימים כאלה, מה לעשות. ואם לעבור לקראת הסוף לנושא שונה לגמרי - אז הצלחנו השבוע סוף כל סוף לראות את הסרט "אווטאר". מדובר בחוויה קולנועית סוחפת ומרגשת. אני לא רוצה להיכנס פה יותר מדי לפוליטיקה, אבל מעצבנת אותי ההקבלה שהפלשתינאים מנסים לעשות בינם לבין אנשי הנא'בי בסרט. הנסיבות ההיסטוריות והעכשוויות כאן בארץ שונות לגמרי ממה שמתואר בסרט.
בעצם יש נקודת השקה אחת לניצני הג'רמופוביה שלי - את משקפי התלת מימד שחילקו לנו בכניסה לסרט ניקיתי כמובן טוב טוב בעזרת המטלית הלחה שסופקה לנו לבקשתי לצורך העניין.

יום שלישי, 16 בפברואר 2010

חוזרים לשגרה

אני שמחה לדווח שמצב הדברים בין החתולים השתפר בצורה משמעותית. אולי מה שעזר היתה שיחת הייעוץ הטלפונית עם המומחית להתנהגות החתולים ואולי ביקור שעשיתי בהמלצתה בחנות שנקראת 2forcats ומנוהלת על ידי שתי אוהבות חתולים נלהבות בשם ריבי מאיר וריני חביב-עמירן, שנתנו לי גם הן עצות טובות כיצד להתנהל עם החתולים. אולי זה פשוט היה הזמן שעשה את שלו ואולי המרגיעון (Pet Calm) שקניתי בחנות ומהלתי לחתולים במי השתייה שלהם (תמיד מגיעים בסוף לסמים).
שתי העצות הכי טובות שאימצתי מהמומחיות בתחום (חוץ מהסמים) היו להתערב כמה שפחות וש"חתולים שאוכלים ביחד, מסתדרים ביחד". עשינו להם כמה שיותר מפגשים עם חיזוקים חיוביים בצורת ממתקים לחתולים, כשהם כמעט ונוגעים זה לזה באף והשתדלנו לא להיכנס ביניהם גם בזמן שהיו ביניהם עימותים קצת מתוחים יותר. סה"כ שושה עכשיו חזקה יותר ויכולה לדאוג לעצמה פחות או יותר.
מה שמסתמן בשטח כרגע זה שהאינטראקציה עם שושה מאוד היתה חסרה לשוקי והוא מת לחזור לשחק איתה. היא מצידה עוד לא מרגישה מספיק בריאה כדי להשתולל אתו ומעדיפה שהוא ישמור ממנה מרחק. ככה יוצא שהוא כל הזמן מנהל אחריה מעקבים ברחבי הדירה והחצר ומציק לה פה ושם והיא מדי פעם מחליטה שהוא הגזים, נותנת לו כאפה פלוס נהמת אזהרה ועושה נסיגה טקטית לאיזו פינה שהוא לא יכול להגיע אליה. אחרי שהוא מוותר ונסוג, היא שוב יוצאת להסתובב. אנחנו כבר לא מפרידים ביניהם במהלך הלילה או כשאנחנו עוזבים את הבית וטפו-טפו, עד עכשיו לא אירעה שום קטסטרופה. נראה מה יהיה כשנפסיק עם המרגיעון הזה. נקווה שהשלווה תמשיך לשרור במעוננו.


ואם לחזור לעניינים אופנתיים יותר, ערכתי השבוע לכבודכם גיחה קצרה לחנות יד שנייה ברח' אחד העם 51 בת"א. החנות נקראת "סטלה" (סתם כי בעלת החנות אהבה את השם הזה) ואת הסחורה לחנות מייבאים משווקי יד שנייה באירופה ובארה"ב. מדובר באחת מחנויות היד שנייה היותר יוקרתיות בתל-אביב והמחירים בהתאם. טווח המחירים בחנות נע בין 100 ל-950 ש"ח (עבור שמלת הוט קוטור של כריסטיאן לקרואה). ניתן למצוא שם פריטים אותנטיים של מעצבים בינלאומיים, דוגמת תיקים של ג'וצי ודיור ונעליים של שאנל, אייזיק מזרחי וסטיוארט וייצמן. ראיתי שם גם לא מעט ז'אקטים עם נצנצים שעכשיו מאוד טרנדיים ואוברולים מעניינים, שלי בחיים לא יהיה את האומץ ללבוש. בגדי יום-יום רגילים כמעט ואין שם, מה שאומר שאני לא נמנית על הלקוחות הקבועות של החנות. בזמנו קניתי שם שמלה משנות השמונים שכבר הופיעה בבלוג וגם חצאית סקוטית נחמדה, אבל כרגע אין לי תקציב לקניות נוספות במקום.




יום שבת, 13 בפברואר 2010

אבל האהבה שלי היא לא האהבה שלה

בעלי צעיר ממני ב-3 וחצי שנים. אני לא יודעת אם זה קשור או לא, אבל הוא עדיין אוהב לצאת לבלות לא מעט ואני, במיוחד מאז שעברנו לכפר-סבא, הפכתי ליותר יושבת בית. התוצאה היא שהוא יוצא לבלות מדי פעם עם החברים שלו, נשואים ברובם גם הם. יש נשים שלא היו רואות את זה בעין יפה, אבל אני סומכת עליו ואין לי בעיה באופן עקרוני עם העניין הזה. הוא מצדו היה שמח אם הייתי מצטרפת אליהם, אבל אני לא רואה את עצמי מוצאת עניין בבילוי משותף עם חבורת גברים שיכורים, שהשיחות הכי עמוקות שלהם סובבות סביב הסטארט אפ אותו הם חולמים להקים יום אחד. "נשים מנוגה, גברים ממאדים" וכל זה (או נוגה וקערת מרק לפי "בנות גילמור").
כשבעלי חוזר מהמפגשים הללו ואני לפעמים שואלת אותו שאלות בסיסיות לגבי אחד החברים שלו, הוא אפילו לא יודע לענות לי (מה שלומו, מה שלום אשתו, איך הולך בעבודה). הם הרי בד"כ לא ממש מדברים על עניינים אישיים במפגשים הגבריים הללו.


דווקא לפני כמה זמן הוא סיפר לי קטע נחמד שהיה להם באחד מלילות השתייה הללו וחשבתי לחלוק אתכם את הסיפור הזה לכבוד יום האהבה. מסתבר שהם ישבו ערב אחד באיזשהו פאב והחליטו לנסות לבדוק איזו מן הנשים מתקבלת כאוהבת ביותר לפי המסרונים שהיא שולחת לבעלה. כל אחד מהם שלף את הנייד שלו ובדק בתיבת הדואר הנכנס את ההודעות האחרונות שקיבל מבת הזוג שלו. התוצאות היו מעניינות אך בדיעבד די צפויות. הסתבר שהגברים שנשואים כבר לא מעט שנים ויש להם ילדים (מאחד עד שלושה) קיבלו מהאישה בעיקר הודעות ענייניות. בחלק מהמקרים אפילו לא היו שם מילים, אלא רק סימני שאלה (שאולי היו אמורים לומר "איפה אתה"?) או הודעות שנוסחו בצורה של פקודה ("תרשום ביומן...", "תביא מהסופר..."). לגברים שנשואים תקופה קצרה יחסית ועדיין אין להם ילדים (ובעלי ביניהם) היו הודעות נחמדות יותר דוגמת "מחכה לך אוכל במקרר". בסוף בעלי זכה ב"תחרות" כי הוא הצליח למצוא בהודעות הנכנסות SMS ממני שאומר שאני מתגעגעת אליו. הוא טרח אבל להדגיש בפניי כמה למטה הוא היה צריך לרדת בתיבת הדואר הנכנס שלו כדי לאתר את ההודעה הזו.

חשבתי על איך הבדיקה הזו משקפת יפה את האבולוציה של היחסים הזוגיים. בהתחלה הכל פוצי-קוצי ואח"כ זה מתדרדר לכדי שגרת תחזוקת הילדים ומשק הבית. זו מן הסתם דרכו של עולם ומשהו שהמציאות מכתיבה, אבל קצת עצוב לראות את זה שחור על גבי צג הנייד.
מה לעשות שזוגיות זה דבר שצריך להשקיע בו, גם אם אתם ביחד כבר שנים על גבי שנים (ואולי דווקא כשאתם כבר ביחד שנים על גבי שנים). אתם יודעים מה, במחשבה שנייה, אולי זו לא בדיוק אנקדוטה שמתאימה ליום האהבה דווקא.

בכל מקרה, אני מנצלת את הפוסט הזה ואת היום הזה כדי להגיד לבעלי שוב שאני אוהבת אותו (והנה אני מרוויחה אצלו עכשיו כמה נקודות זכות והוא לא יוכל להגיד שאני לא מספיק רומנטית) ומאחלת לכל האוהבים והאוהבות חג אהבה שמח.


יום שישי, 12 בפברואר 2010

Black Wedding

איך אומרים? החיים זה הדבר הזה שקורה לך בזמן שאתה מתכנן תוכניות. הנה כבר עבר חלף לו לו שבוע נוסף. אני לוקה לאחרונה בדלקת קשה של קרום החשק. לא מתחשק לי לעשות כלום בערבים (או בכלל האמת, אבל מה לעשות שחייבים ללכת לעבודה). אני לא יודעת אם זה החורף או שלקיתי במחלת היאפים. מזל שמדי פעם יש אירוע משפחתי שמכריח אותי להתלבש יפה ולצאת מהבית שלא לצרכי פרנסה.

היינו השבוע בחתונה של בן הדוד של בעלי, זו שעל ההזמנה אליה היה רשום לבוא בבגדים שחורים ועם ראש פתוח. כבר ציפיתי לסדום ועמורה, אבל בסופו של דבר זו היתה חתונה די קונבנציונלית. רוב האורחים, ואנחנו ביניהם, היו צייתנים והופיעו בבגדים שחורים. הכלה דווקא לבשה שמלה לבנה, אבל כזו שנראית כאילו יצאה מהסט של הסרט "שר הטבעות" ולא במובן הנפוח הקצפתי, אלא יותר בזה שהיא דמתה לשמלה שהיתה לובשת הדמות ששיחקה ליב טיילר בסרט, של אלפית פייתית משהו.
הזוג אכן היה קצת פנקיסטי במראה שלו, אבל זה התבטא בעיקר באיפור דרמטי של הכלה ובצמה בסטייל מוהיקני שפיארה את ראשו של החתן (שזה אומר שהיתה לו צמה ארוכה אבל קרחת על כל שאר הראש). הוקרן גם קטע וידיאו שבו מראים אותם עורכים מה שנראה כמו חתונה בסגנון פגאני, כשהכלה ממלמלת בשפה לא ברורה, ובזה נגמר פחות או יותר הקטע יוצא הדופן של החתונה הזו. כדי ממש להרוג אצלי כל ציפייה שיקרה אולי משהו מעניין וחריג, הדיג'יי ניגן כל הערב שירים משנות השמונים עם הפסקה קצרה לכמה שירים ברוסית בין לבין (הכלה היתה ממוצא רוסי).


וזה מה שאני לבשתי לכבוד האירוע. כמובן שנוסף מעל השמלה מעיל מחמם וגם איתו די קפאתי בדרך מהאוטו לאולם, בעיקר בגלל הגרביונים שלבשתי. לא כל-כך רואים את זה בתמונה, אבל מדובר בגרביונים עם דוגמת תחרה, מה שאומר שהם לא היו מאוד מחממים כי היו בהם הרבה "חורים".


שמלה: מש, חגורה: אבגד, גרביונים: H&M, נעליים: בוטיק ברעננה

ובמבט מאחור:


את הרשומה הנוכחית בבלוג כתבתי בעודי מאזינה לאלבום האלמותי של ברברה סטרייסנד ובארי גיב שנקרא "Guilty" (והנה לכם הדגמה כמעט מילולית של הביטוי guilty pleasure). גיליתי אותו לבושתי רק בשנים האחרונות ומאז אני נהנית לחזור אליו מדי פעם. הקול של האישה הזו פשוט מדהים. שום ביונסה או בריטני עכשוויות לא מתקרבות אפילו לקרסוליים של היכולות הווקליות המדהימות שלה.

יום שני, 8 בפברואר 2010

ביקור בטירה

בשבת בצהריים נפגשנו עם אחות של בעלי והחבר שלה ונסענו איתם להסתובב בשוק של טירה ולאכול חומוס. התוכנית המקורית היתה לאכול ב"לול", שזו מסעדה קטנטונת בטירה עם חומוס סוף הדרך (ובעלי אף מוסיף "אלוהי" ו"בליגה של 'סעיד' מעכו"), אבל בעל הבית ב"לול" כנראה לא אוהב לעבוד קשה בשבת, כי הוא בד"כ מכין סיר אחד של חומוס וכשהסיר נגמר, שזה קורה די מהר (ככה לקראת אחת בצהריים), הוא סוגר את המקום. אני ובעלי כאלה פדלאות, שאנחנו כמעט תמיד הולכים בסוף לאכול ב"אבו חסן" בכניסה לעיר, כי אנחנו מגיעים לטירה רק לקראת השעה שתיים. כרגיל ביום שבת, היו גם פקקים בכניסה לעיר, כי הרבה מתושבי השרון חושבים גם הם בדיוק על אותה תוכנית כמונו.

על השוק של טירה אין לי יותר מדי מה להמליץ, לפחות לא מבחינת אופנה. אפשר אולי למצוא שם פריטי בייסיק זולים כמו חולצות טריקו וגם נעלי בית. ממה שראיתי ברוב הדוכנים, מבחינת הנעלה, תכשיטים וביגוד אופנתי, אין שם דברים בטוב טעם. אם, לעומת זאת, בא לכם על ירקות, תבלינים ודברי מאפה מתוקים (כמו כנפה, בקלאוות וכיוצא באלה) וגם כל מיני אביזרים לבית ופיצ'יפקעס בזול, זה המקום בשבילכם.
יש שם גם מוצרי קוסמטיקה, אבל את אלה אני לא קונה בשווקים.

היה דוכן אחד שראיתי בו טוניקות יחסית נחמדות, סטייל סגנון הבגדים ברשת "קומבה מלה", אבל בעל הדוכן דרש עבור טוניקה אחת כזו סכום של 60 ש"ח, שזה היה נראה לי קצת מוגזם עבור בגד שנקנה בשוק, ומכיוון שאני לא נוהגת להתווכח על מחירים (לפחות לא בישראל), פשוט ויתרתי והלכתי.

דוכן קוסמטיקה ויופי



דוכן המתוקים בשוק
אווירה כללית בשוק



השולחן שפתחו לנו ב"אבו-חסן"


אם התמונות לא נראות לכם הפעם מאוד איכותיות, זה מפני שהן צולמו במצלמה של הנייד של בעלי. פשוט שכחתי לקחת אתי את המצלמה ביום שבת.

יום שישי, 5 בפברואר 2010

Palm Reading


הכתבה ב"סגנון" של מעריב

בשבוע שעבר ראיתי כתבה במגזין "סגנון" של מעריב על תערוכת צילום שהיא שיתוף פעולה בין ישעיהו גבאי, אמן ומרצה ב"שנקר" לבין הצלם אסף אורן, שמוצגת עכשיו בבית האמנים (אלחריזי 9, תל-אביב) ונקראת Palms. אורן צילם את כפות ידיו של גבאי בכל פעם על רקע שונה ועם אבזור שונה שנבחר בקפידה מתוך אוסף הבגדים והתכשיטים המכובד שאסף גבאי במשך השנים. העבודות הללו תפסו את תשומת לבי משום מה, אולי כי הן הזכירו לי, שבתחילת הקשר שלי עם בעלי, הוא נהג לענוד שתי טבעות על כף ידו, דבר שהוא הפסיק לעשות מאז החתונה ומאז שהוא עונד את טבעת הנישואים על ידו השמאלית. הוא אמר לי שהוא ענד את הטבעות הללו כשהיה רווק כי הוא ידע שזה עושה את זה לנשים, התחמן.

אני לא משתגעת על הגנדור ותכשוט היתר שמפגין גבאי בצילומים הנ"ל, למרות שמבחינה ויזואלית יש לסטייל שלו ערך אמנותי והוא מעורר עניין ומגרה את העין, ובכל זאת יש לדעתי משהו מאוד מושך בגבר שעונד טבעת אחת או שתיים שמעוצבות בטוב טעם וגם בכזה שמתאבזר בצמיד גברי (בקיצור, בעלי צדק בהערכה שלו, לפחות בכל הנוגע אליי). שוב, לא בצורה מוגזמת על המידה כמו במקרה של גבאי, אלא במידה מינימליסטית יותר, כמו בצילומים שאני צילמתי בהשראת הכתבה/תערוכה.